Wednesday, March 31, 2010

KISAH MEE BANDUNG

Johari (Bukan Nama Sebenar!) telahpun berumah tangga. Dan Untuk beberapa tahunnya, Johari telah membuat hubungan sulit dengan orang gajinya sendiri, nama orang gajinya ini ialah Nina..

Suatu hari Nina membritahu Johari bahawa dirinya telahpun mengandung...
Johari yg tidak mahu merosakkan perkhwinannya, mahu megambil keputusan utuk Nina pulang ke Bandung supaya dia melahirkan anak mereka disana.

Johari telah berjanji akan menanggung segala kos untk anak tersebut sehingga anaknye berusia 18 tahun.. bagi mengelakkan rancangan dan rahsia mereka berdua tidak terbongkar, Johari manyuruh Nina menghantar sekeping poskad padanya degan menulis perkataan `MI BANDUNG` dibelakang poskad tersebut setelah anak mereka Lahir nanti. Dan Johari akan menguruskan segala perbelanjaan untuk anaknya itu selepas mendapat poskad itu...

Pada Suatu hari, 9bulan selepas Nina berada dikampungnya (Bandun), ketika Johari pulang dari kerja, isteri Johari iaitu Faezah menegur suaminya degan muka yang keliru..

`Bang... abang dapat Poskad yang peliklah hari nie!,` Kata Faezah..
`Ooh, tak ape... bagi poskad itu kat abang.. nanti abg jelaskan,` kata Johari.

Faezahpun memberi poskad itu pada Johari sambil melihat Johari dengan teliti membaca poskad tersebut. Tiba-tiba selepas itu muka Johari bertukar menjadi biru,unggu dan terus pengsan!!!!!

Poskad itu berbunyi
"MEE BANDUNG 4... 2 ADA TELUR DAN 2 TAKDER TELUR..
....TOLONG HANTARKAN KUAH LEBIH YE.."

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

TaBunG